Informace
Navigace
- Lore - Příběh
- Základní informace
- Hrdinové a záporáci
- Classy
- Nové rasy
- Nové zóny
- Změny v oblastech
- Galerie
- Dungeony a raidy
- Player vs. Player
- Cataclysm Interface
- Cataclysm videa
- Platidla v Cataclysm
- Kam dál?
Lore - Příběh
Pradávné zlo dřímá v Deepholmu, doméně země v Elemental Plane (Elementární rovině).
Skrývajíc se ve své svatyni se zkažený Dračí Aspekt Deathwing zotavuje se ze zranění, která obdržel při posledním souboji s celým Azerothem a čeká na svou příležitost udeřit znovu a rozpoutat peklo na zemi.
Brzy se Deathwing Ničitel vrátí na Azeroth a jeho velká erupce z Deepholmu poskrvní a navždy změní svět. Království Azerothu budou sledovat pradávné síly, které podnítí nové důvody k válkám a stvoří nové hrdiny, kteří budou statečně chránit své domovy proti devastaci.
- Zničí Cataclysm příběh Warcraftu? - Blue post, který pojednává o tom, jak mohli být z pohledu Lore do hry přidány nové kombinace povolání a ras.
Základní info
- Maximální dosažitelný level bude 85.
- Většina oblastí bude zasažena Cataclysmem a navždy změněna k nepoznání.
- Nová hratelná rasa pro Aliance: Worgen Hratelné classy: Death Knight, Druid, Hunter, Mage, Priest, Rogue, Warlock a Warrior
- Nová hratelná rasa pro Hordu: Goblin Hratelné classy: Death Knight, Hunter, Mage, Priest, Rogue, Shaman, Warlock a Warrior
- Nové hratelné kombinace class.
- Nová monstra, více než 3000 nových úkolů a několik nových oblastí.
- Klasické oblasti budou navždy změněny Cataclysmem a budou k dispozici všem, bez ohledu na počet zakoupených datadisků.
- Několik nových dungeonů a raidů.
- 3 nové battlegroundy - Battle for Gilneas City (Bitva o Gilneas), Tol Barad (podobný Wintergraspu) a Twin Peaks.
- Schopnost létat v Azerothu zpřístupní nové možnosti. Počáteční oblasti Blood Elfů a Draeneiů zůstanou odděleny tzv. "portálem". (další info a další)
- Nový systém "Guild Advancement" přidá do hry zajímavé možnosti jako levelování guildy, achievementy nebo všelijaké odměny. (více)
- Nový systém Armor Specialization
- Nový engine vody (vypadá opravdu užasně)
- Cataclysm bude podporovat DirectX 11.
- Vydání Cataclysm by měl předcházet i speciální event, při němž se svět navždy změní. Při něm pravděpodobně také proběhně Battle of Gnomeragan a Battle of Echo Isles, z čehož poté vzniknou nové začáteční lokace trollů a gnómů. Něco víc o eventu, Zalazane musí padnout, Operace: Gnomeragan, Q&A ohledně Zalazane's Fall a Battle of Gnomeragan
Změna statů
- Armor penetration: bude odebrán z gearu a bude nahrazen Mastery (mistrovství).
- Attack Power bude odebrán z gearu, agilita bude přidávat 2AP Rogunám, Druidům, Shamanům a Hunterům.
- Block Value bude odebrán z gearu, block bude automaticky snižovat obdržené poškození o 30% a může být navýšeno zkrze talenty nebo mastery.
- Defense bude odebrána ze hry a bude nahrazena speciálním talentem na způsob "Survival of the Fittest" - tzv anti crit talent.
- Haste bude zvyšovat obnovu energy, run, rage a focusu.
- Mastery bude přidána do hry.
- MP5 bude odebrána ze hry, manu bude regenerovat pouze Spirit.
- Spell Power bude odebrán z předmětů, počet SP a Many bude určovat intelect.
Profese:
- Skill u profesí bude navýšen na 525 a bude se nazývat "Illustrious".
- Reforging vám dovolí měnit sekundární stat na jiný.
- Archaeology, nová sekundární profese.
- Inscription bude mít tři glyph tiery: Prime, Major a Minor.
- Tailoring, Leatherworking a Blacksmithing již nebudou mít specializace a všechny recepty se upraví.
Hrdinové a Záporáci
- Deathwing, dříve znám jako Neltharion Strážce Země, bude hlavním záporákem v datadisku.
- Thrall již není vůdcem Hordy a má nejvíc práce s nepořádkem, který způsobil Deathwing.
- Garrosh Hellscream se stane novým vůdcem Hordy.
- Varian Wrynn se vrátil na své místo vůdce Aliance.
- Malfurion Stormrage se vrací ze Smaragdového snu, aby bránil Hyjal před zničením.
- Med'an bude nový strážce Tirisfalu.
- Brann Bronzebeard objeví novou oblast, Uldum.
- Genn Greymane, král Gilneasu, pomáhá vyvinout lék pro svůj lid, aby se zbavili prokletí Worgenů.
- Nefarian, také známý jako Viktor Nefarius, syn Deathwinga, přežil a schoval se hlouběji do Blackrock Spire.
- Ragnaros zůstal naživu a zaútočil na horu světa Hyjal.
- The Twilight Hammer kult bude hrát v datadisku velkou roli. Zjistí se, že spolupracují s Deathwingem.
Vůdci frakcí
Horda
Aliance
Profese
Archaeologie je nová sekundární profese, která bude přidána v Cataclysmu. Celá profese je brána spíše jako zábavný prvek, tudíž není vaší povinností ji mít. Určitě to je ale výhoda, budete totiž odměněny trochou historií, ale také skvělými předměty, ať už to jsou peti, mounti nebo epické předměty, které za to určitě stojí.
Reforging
Reforging bude nový systém na změnu statů v gearu. Můžete si část jednoho statu změnit na jiný.
Například: máte 85 critical strike rating a potřebujete více hitu, tudíž vám reforging veme 40 critical strike ratingu a převedeho na 40 hit ratingu, vše za určitý poplatek, změna se dá zase vratit, takže až budete mít dostatek hitu, obnovíte předchozí staty.
Ukázka:
Změny v ostatních profesích
Blizzard odkryl i slušnou porci o změnách v už dobře známých profesích. Kromě toho nám prozradil něco o nových enchantmentech, minerálech, kytkách a bandážích. Za sběratelské profese budete také dostávat odměnu v podobě XP!
- Primal Glyphy - I glyphy se v Cataclysm dočkají změn, zajíma Vás jakých?
Změny v povoláních
Povolání projdou velkými změnami, ovlivní je rušení všech možný statů nebo zavedení Mastery. Největší změnou však projdou talenty, které budou velice zredukovány. Talent budete nyní dostávat jen každé dva levely, navíc si na 10. levelu zvolíte svou specializaci a podle toho budete mít různé pasivní bonusy.
V těchto článcích najdete jednotlivé změny u povolání, tak jak je Blizzard chystal, teď s Betou se již pár věcí mohlo změnit, avšak kouzla a hlavní myšlenky zůstávají.
>> TALENTY V CATACLYSM <<
Další info
Nové rasy
Goblini jsou novou hratelnou rasou v Cataclysmu, která se přidá na stranu Hordy. Ovšem jen Goblini z Kezanu, ostatní zůstávají stále neutrální. Přečtěte si o jejich raciálních schopnostech a o zážitcích z hraní za gobliny - zjistěte, jaké mají začáteční questy.
Worgeni jsou novou hratelnou rasou datadisku Cataclysm a přidají se k Alianci. Neudělají tak všichni, pouze část worgenů Gilneasu, jimž se povedlo vrátit jejich původní lidské myšlení. Ostatní worgeni zůstávají krvelačnými až zvířecími stvůrami. V tomto článku zjistíte, jaké mají Worgeni raciální schopnosti, dozvíte se podrobné informace o jejich začátečních questech v podobě příběhu a přečtete si také něco o worgenech samých - o jejich vzhledu a historii.
Nové oblasti
Kalimdor:
- Mount Hyjal (80-82)
- Uldum (83-84)
Eastern Kingdoms:
- Gilneas (1-15)
- Twilight Highlands (84-85)
- Tol Barad (84-85) (Venkovní PvP)
- Deathwing Scar (Vchod do Deepholmu)
The Great Sea:
- Sunken City of Vashj'ir (80-82)
South Seas:
- Kezan (1-6)
- Lost Isles (6-15)
Elemental Plane:
- Deepholm (82-84)
Změny v oblastech
>>Pokračovat na článek<<
>>Pokračovat na článek<<
>>Pokračovat na článek<<
>>Pokračovat na článek<<
>>Pokračovat na článek<<
>>Pokračovat na článek<<
>>Pokračovat na článek<<
Rozhovory s hernímy designery
Mapy
Mapy oblastí
Přinášíme Vám přehled oblastí z Cataclysmu. Je možné, že některé chybí a to z toho důvodu, že ještě nejsou hotové. Budou přidány jakmile budou dostupné.
Malá ukázka:
Alterac Mountains | Arathi Highlands | Badlands |
---|---|---|
Ashenvale | Azshara | Darkshore |
Kompletní mapa Kalimdoru a Eastern Kingdoms
Mapy Dungeonů
V Cataclysm se dočkáme map starých dugeonů a raidů!
Malá ukázka:
Blackfathom Deeps | Blackfathom Deeps | Blackrock Spire |
---|---|---|
Blackwing Lair | Blackwing Lair | Molten Core |
Dungeony a Raidy
The Skywall
- Zatím nejmenovaný dungeon pro level 80-82
- Zatím nejmenovaný raid
Deepholm
- Stonecore (81-83 dungeon)
Sunken City of Vashj'ir
- Throne of the Tides (80-83, dungeon)
- Zatím nejmenovaný dungeon pro level 82-84
- Zatím nejmenovaný raid
Uldum
- Halls of Origination (83 dungeon)
- Lost City of Tol'vir (84-85 dungeon)
Blackrock Mountain
- Blackrock Caverns (80-82 dungeon)
- Blackwing Descent, raid inspirován Blackwing Lair
Grim Batol
- Zatím nejmenovaný dungeon pro level 85
- Bastion of Twilight - raid instance
The Firelands
- Raid proti Ragnaros
- Deadmines HC (85)
- Shadowfang Keep HC (85)
- Změny v Cataclysm - Dungeony a raidy
- Cataclysm Raiding System
- Dungeony - Zajímá vás obtížnost dungeonů v Cataclysm? A chcete vědět jak se bude v dungeonech healovat?
Nový Launcher
O Změnach Statu:
Zajímavější otázka je; "proč se staty mění a proč zrovna teď?". Jak jistě víte, zpočátku žádný Armor Penetration nebo MP5 nebyl a nikomu nechyběl. Blizzard přidal tyto staty až s příchodem TBC, aby byla hra o trochu zajímavější, ale jak se zdá, vše začínalo být více složitější. Vemte si například Attack Power a Armor Penetration, oba staty zvyšují způsobenou damage, ale každý jiným způsobem. Mana regeneration má také zbytečně dva staty, Spirit a MP5, ale proč? Je to celkem zbytečné a teď to snad pochopili i vývojáři, a proto se snaží tyto staty odstranit. V Cataclysmu bychom se měli dočkat jasně daných podmínek pro jednotlivé classy, tudíž bychom neměli potkávat Druidy/Paladiny v cloth věcech nebo Warriory/Death Knighty v leather. Jestli je to ovšem správná cesta, ukáže až čas. Nyní si pojďme shrnout, jaké změny nás čekají.
Co uvidíme na gearu:
Stamina -kvůli způsobu, jakým budeme přiřazovat Strength, Agility a Intellect, budou mít hráči, kteří nenosí plate, mnohem více Staminy než dříve. Proto počet životů, který mají hráči s platovým brněním, se přiblíží k číslům ostatních class.
Spirit -s Cataclysmem budeme moci najít tento stat pouze v healovacím gearu. Ostatní casteři budou mít jiný systém k regeneraci many, stejně jako elemental shamani a balance druidi, kteří sdílejí gear s healery. Raid buffy, které zvyšují Spirit (jako je Blessing of Kings), budou zvyšovat hlavně Staminu, Strength, Agilitu a Intellect. Chtěli bychom také změnit pravidlo pěti vteřin a jiných nezbytností, které se nacházejí ve stávajícím regeneračním systému.
Intellect -bude zvyšovat Spell Power (mnohem více, než předtím). Intellect bude také navyšovat manu méně, než je tomu nyní.
Haste -stane se mnohem atraktivnější pro melee classy tím, že umožní obnovu zdrojů jako je energy (energie u rogue) nebo runes (runy u DK) mnohem rychleji. Našim záměrem pro Haste je, aby vám umožnil dělat různé věci mnohem častěji.
Block Rating -bude předělán pro lepší využití. Blokované útoky ubírají o 30% méně životů. Block rating vylepšuje šanci vykrýt útok, i když celkový block bude nižší, než je tomu dnes.
Parry -už nebude zaručovat 100% úhybnost a nebude zvyšovat rychlost útoku. Přesto, pokud vykryjete útok, bude tento i další zásah pouze za 50% škody (pokud vás ovšem zasáhnou). Jinak řečeno, Dodge zaručuje 100% úhyb před útokem, Parry má šanci vykrýt 50% obsaženého poškození ze dvou útoků a Block snižuje zranění o 30% z prvního útoku.
Mastery -tento nový stat dovoluje hráčům stát se lepšími. Bude závislý na vašich talentech a podle toho vám také vylepší staty. O výhodách Mastery si budeme povídat později.
Armor -účel Armoru zůstane nezměněn, avšak bude více vybalancován. Přesto bude bonus Armoru mírně klesat. Chceme snížit rozdíly mezi jednotlivými typy armoru, takže by neměl být moc velký rozdíl mezi plate, mail, leather a cloth armorem.
Resilience -bude se týkat pouze poškození, které hráč může obdržet a šanci na poškození kritickým zásahem. Nebude to mít žádný vliv na šanci obdržet kritické poškození, mana drain ani jiné efekty.
Strength, Agility, Hit Rating, Expertise a Critical Strike Rating -tyto staty neprojdou moc velkou změnou a budou sloužit stejným způsobem, jako tomu je teď, takže počet Hit Ratingu bude určovat šanci na zásah nepřítele na vysokém levelu.
Bude odebráno z věcí:
Attack Power -tento stat již nebude nadále součástí většiny itemů jako samostatné hodnoty. Strength a Agility, který budou prezentovány na věcech, budou zaručovat dostatečný přísun Attack Power (obvykle 2 Attack Power za každý bod Strength a Agility), bude však také záležet na jednotlivých classach. Agility bude přidávat menší šanci na Crit než je tomu nyní.
Spell Power -je to další stat, který již nebude součástí itemů. Místo toho, jak si můžete všimnou výše, bude zvyšovat Spell Power právě Intellect. Jedna možnost je, že zbraň pro castery bude mít stále Spell Power. Takovéto rozhodnutí bude dělat zbraň mnohem silnější a důležitější, podobně jako je tomu u melee class.
Armor Penetration -tento stat již nebude součástí itemů. Přesto bude stále přítomen a to v talentech a abilitách.
Shield Block Value -tento stat již nebude součástí itemů. Od doby, kdy block určuje množství obdrženého poškození. Talenty a jiné efekty mohou stále ovlivnit 30% snížení obdrženého poškození.
Staty, které budou kompletně odebrány:
MP5 -tento stat bude odebrán ze hry. Holy paladinové a resto shamani budou získávat regeneraci many ze Spiritu.
Defense -tento stat bude také odebrán ze hry. Classy, které tankují, nebudou moci dostat kritický poškození právě díky Defensive Stance, Frost Presence, Bear Form nebo použitím Righteous Fury.
Spell Ranks -spell ranky přestanou existovat. Všechna kouzla budou mít pouze jeden rank a budou silná podle vašeho levelu. Úrovně, na kterých se můžete naučit nová kouzla, budou změněny, aby vyplnily některé mezery.
Weapon Skill -tento stat bude také vymazán ze hry. Classy budou začínat se všemi dostupnými weapon skilly, které mohou používat.
Co byste měli ještě vědět:
Combat Ratings -u všech ratingů bude mnohem těžší dosáhnout tzv. "capu". Nepřátele bude proto těžší zasáhnout nebo jim uštědřit kritický úder podobně, jako je mob na 83 levelu těžší, než stejný mob na 80 levelu.
Reforging -i když tyto změny mají před sebou ještě dlouhou cestu, aby se staly mnohem atraktivnější, chápeme, že občas někteří chtějí více Haste ratingu nebo Crit ratingu než Hitu. V Cataclysmu chceme dát hráčům šanci, zvolit si vlastní cestu, a proto si budou moci "přepsat" některé staty. Budete moci změnit si jeden stat za 50% jiného statu. Přesto některé změny nebudou povoleny (např. přehodit Staminu na Strength).
Gems -budeme také měnit některé barvy gemů, kvůli těmto změnám. Například gem, který přidává hit bude modrý (nyní je žlutý). Více informací uvedeme později.